سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

گروه ورزشی: اختلافات فراوان میان فدراسیون ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و فدراسیون‌های بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای که در زمان ریاست محسن مهرعلیزاده تشکیل شد، با کناره‌گیری فدراسیون ملی به دلیل آنچه سیاست‌های غیراصولی فدراسیون بین‌المللی می‌نامد، وارد فاز جدیدی شده است.

حدود 4 ماه پیش و با اوج‌گرفتن این اختلافات، فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای طی نامه‌ای به سازمان تربیت‌بدنی خواستار انصراف از عضویت در فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای شد که چند روز پیش پس از تائید سازمان تربیت‌بدنی از عضویت در فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه (izsf) انصراف داد. صفارزاده رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای در نشست خبری به تشریح دلایل انصراف ایران پرداخت: «چند روز دیگر انتخابات فدراسیون بین‌المللی برگزار می‌شود که این فدراسیون وقت را کشت و دعوت‌نامه را زمانی ارائه داد که وقت گذشته و نتوانستیم کاندید شویم و حتی علی‌آبادی هم نتوانست به موقع آمادگی خود را اعلام کند.

 وی به بی‌توجهی فدراسیون بین‌المللی به قوانین و مقررات فنی و مسائل فرهنگی این رشته اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر قوانین مسابقات داخلی و خارجی کلا با هم فرق می‌کند. از طرفی این فدراسیون قصد دارد بانوان را نیز وارد این رشته کند، در حالی که در فدراسیون ملی و در داخل کشور هنوز هیچ برنامه‌ای برای ورود بانوان نداریم.»

صفارزاده تاکید کرد: «مقررات فنی و مسائل فرهنگی این رشته نباید دستخوش تغییرات شود. این رشته با سایر ورزش‌ها مثل فوتبال فرق داشته و ریشه در فرهنگ و تمدن ما دارد و نباید بگذاریم این‌چنین شود.»

به گزارش ایسنا، در ادامه‌ این نشست، صفارزاده گفت: «من یک سوال دارم اگر برخورد سیاسی نمی‌شود، حالا که بین ما و فدراسیون بین‌المللی و سازمان تربیت‌بدنی مشکل ایجاد شد آیا جا نداشت مهرعلیزاده با علی‌آبادی صحبت کند، آیا رئیس ورزش کشور باید با آنها هماهنگ باشد، راه بیفتد و التماس کند یا آنها باید به سازمان جوابگو باشند؟»

سید‌امیر حسینی، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای نیز درباره‌ اظهارات صفارزاده مبنی بر تغییر قوانین ورزش باستانی توسط فدراسیون بین‌المللی خاطرنشان کرد: «اینها حرف‌های بی‌ربط و بی‌منطقی است. مقررات فدراسیون بین‌المللی با حضور نخبگان ورزش باستانی تنظیم شده است. قطعاً در این رابطه فدراسیون ملی می‌تواند پیشنهادهای سازنده‌ای ارائه دهد که ما در کار گروه‌های تخصصی آن را بررسی کرده و در تکمیل مقررات اقدام کنیم.»

وی در گفت و گو با ایسنا تصریح کرد: «وظیفه ما این است که تمام اعضا را به حضور در مسابقات‌جهانی تشویق کنیم و اگر ایران به این مسابقات نیاید حق خودش ضایع می‌شود.»
 امیرحسینی تاکید کرد: «ما قوانین را تغییر نداده‌ایم. مقررات بین‌المللی طی 4 سال گذشته تصویب شده و دچار تغییر نشده‌اند.

مصلحت نیست که قوانین را تغییر دهیم، تغییر قوانین موجب مخدوش‌شدن رشد این ورزش می‌شود اما متاسفانه فدراسیون ملی قوانینی را که در زمان سجادی تنظیم شده بود تغییر داد که این امر حتی موجب شکایت ورزشکاران و مربیان حاضر در المپیاد ایرانیان شد که به درگیری بی‌سابقه‌ای در 10‌سال گذشته انجامید.»

وی با بیان اینکه صفارزاده خودش را محور کل فدراسیون ملی می‌داند، گفت: «وی مصوبات دوره‌ قبل را قبول ندارد. چه کار کنیم که در 2 سال پیش صفارزاده نبوده است و حالا تمام اقدامات گذشته را زیر سوال می‌برد ولی امیدواریم با آشنایی با اصول بین‌المللی فدراسیون ملی به یک بازوی فعال فدراسیون بین‌المللی تبدیل شود.»

این اختلافات در حالی است که برخی سایت‌های خبری از ارسال نامه تند مهر‌علیزاده رئیس فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه به محمد علی‌آبادی خبر می‌دهند که وی در این نامه خواستار برخورد با تخلف فدراسیون ملی شده است.

کد خبر 64048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز